Najlepsze suplementy poprawiające zdrowie zębów.

Wszyscy wiemy, jak ważne jest codzienne przyjmowanie dużej ilości witamin. Witaminy i suplementy są nie tylko niezbędne dla dobrego samopoczucia całego organizmu, ale mogą być niezwykle pomocne w utrzymaniu zdrowych zębów i dziąseł.
Idealnie byłoby, gdyby twoje witaminy i suplementy pochodziły z pożywienia, które jesz. Źródła zdrowej żywności są dla nas najłatwiejsze do przyswojenia i mają największy wpływ na nasze zdrowie. Jednak codzienne przyjmowanie suplementu witaminowego, może pomóc uzupełnić braki.

Oto niektóre z najlepszych suplementów i witamin, które poprawią zdrowie zębów:

Wapń

Wapń jest dobrze znany ze względu na jego wpływ na zdrowie kości, więc jest oczywiste, że jest również niezbędny dla zdrowia zębów. Kiedy nie spożywasz wystarczającej ilości wapnia, Twój organizm zrekompensuje to, usuwając ten minerał z zębów i kości. Może to spowodować próchnicę, ponieważ zęby nie są tak mocne i sprężyste, jak kiedyś. Niektóre z najczęstszych pokarmów bogatych w wapń to warzywa liściaste, migdały, sardynki, ostrygi i większość produktów mlecznych, takich jak mleko i jogurt.

Witamina A

Większość ludzi uważa, że witamina A przyczynia się do dobrego wzroku, ale może być równie ważna dla zdrowia zębów. Witamina A jest odpowiedzialna za utrzymanie aktywności i przepływu gruczołów ślinowych, co może pomóc w zapobieganiu próchnicy zębów. Ślina działa poprzez wypłukiwanie bakterii i osadu nazębnego z jamy ustnej. Suchość w jamie ustnej może przyczyniać się zarówno do chorób dziąseł, jak i do próchnicy, dlatego najlepszą linią obrony jest zapobieganie występowaniu suchości w jamie ustnej. Niektóre z najczęstszych źródeł żywności zawierających witaminę A to słodkie ziemniaki i bataty, papryka, jarmuż, żółtka jaj i ryby.

Witaminy z grupy B

Dwie z niezbędnych witamin z grupy B, które pomagają w utrzymaniu zdrowia zębów, to niacyna (B-3) i ryboflawina (B-2). Obie witaminy pomagają powstrzymać owrzodzenia i stany zapalne jamy ustnej, co może pomóc w zapobieganiu i leczeniu owrzodzeń, zapalenia dziąseł, a także urazów w jamie ustnej. Zdrowe dziąsła i tkanki miękkie znajdujące się w jamie ustnej są częścią utrzymania pełnego, zdrowego uśmiechu. Niektóre z najczęstszych źródeł pożywienia dla niacyny i ryboflawiny to migdały, szpinak, rośliny strączkowe, czerwone mięso i produkty mleczne.

Witamina C

Witamina C jest niezbędna do utrzymania silnych i zdrowych tkanek łącznych w jamie ustnej. Bez wystarczającej ilości witaminy C zęby mogą się poluzować, osłabić, co z kolei sprawi, że staniesz się bardziej podatny na zapalenie i choroby dziąseł. W rzeczywistości jedna z najczęstszych dolegliwości w historii, znana jako szkorbut, była wynikiem niedoboru witaminy C. Ponieważ jednym z efektów ubocznych szkorbutu była utrata zębów, oczywiste jest, że wystarczająca ilość tej witaminy w diecie jest niezbędna dla zdrowia jamy ustnej. Niektóre z bardziej powszechnych źródeł witaminy C obejmują owoce cytrusowe, takie jak cytryny i limonki, papryka, pomarańcze, jarmuż, jagody i słodkie ziemniaki.

Witamina D

Bez wystarczającej ilości witaminy D organizm nie jest w stanie tak efektywnie wchłaniać wapnia. Nawet jeśli bierzesz doskonały suplement wapnia lub jesz żywność bogatą w ten składnik odżywczy, możesz nie wchłaniać prawie tyle, ile chcesz bez pomocy witaminy D. Niestety niedobór witaminy D jest jednym z najczęstszych problemów w we współczesnym świecie. Twoje najlepsze źródła witaminy D obejmują naturalne światło słoneczne i wzbogacone produkty mleczne, takie jak mleko i jogurt. Nawet siedzenie na słońcu przez 15 minut dziennie wystarczy, aby wchłonąć odpowiednią ilość witaminy D.

Witamina E

Istnieją powiązania z witaminą E i zapobieganiem chorobom dziąseł. Wynika to głównie z właściwości przeciwzapalnych witaminy E. Witamina ta może pomóc w zmniejszeniu stanu zapalnego w jamie ustnej, a także pomaga zapobiegać obrzękom i utlenianiu. Do najczęstszych źródeł pozyskiwania witaminy E należą kiełki pszenicy, olej roślinny, nasiona i orzechy, ryby i awokado.

Żelazo

Żelazo jest niezbędne do utrzymania zdrowej liczby krwinek czerwonych. Brak wystarczającej ilości żelaza powoduje niezliczone skutki uboczne, takie jak zawroty głowy, skrajne zmęczenie, bladość skóry, osłabienie i uporczywe bóle głowy. Niestety niedobór żelaza może mieć również wpływ na zdrowie zębów. Bez wystarczającej ilości żelaza w diecie organizm nie będzie w stanie zwalczyć infekcji i stanów zapalnych tak, jak powinien. Może to powodować problemy ze stanem zapalnym, zapaleniem dziąseł i ostatecznie chorobą dziąseł, pomimo najlepszych starań, aby leczyć tę chorobę. Najlepszym źródłem żelaza jest czerwone mięso, ale można je również pozyskać z chleba, płatków zbożowych i jajek.

Potas

Potas jest niezbędny dla zdrowych kości, ponieważ pomaga zapobiegać demineralizacji struktury zęba. Pomaga to we wzmocnieniu zębów i zapobieganiu próchnicy. Potas jest również ważny w krzepnięciu krwi, co ma kluczowe znaczenie podczas rekonwalescencji po operacji jamy ustnej lub w przypadku krwawienia z dziąseł podczas szczotkowania lub nitkowania zębów. Zdrowe źródła potasu obejmują banany, awokado, liściaste warzywa, mleko i ser.

Fosfor

Badania wykazały, że jeśli wapń ma być w pełni wchłaniany, musi być połączony z fosforem. Łącząc fosfor z wapniem, który bierzesz, możesz poprawić zdrowie zębów poprzez wzmocnienie zdrowej struktury zębów. Niektóre z najczęstszych źródeł fosforu to mleko, ser, jogurt i czerwone mięso.
Spożywanie diety bogatej w owoce i warzywa, a także zdrowego, chudego mięsa ma zasadnicze znaczenie dla ogólnego stanu zdrowia i dobrego samopoczucia. Również zdrowie jamy ustnej jest bezpośrednio związane ze zdrowiem organizmu. Na szczęście zdrowa dieta może również przyczynić się do jaśniejszego, pełniejszego uśmiechu i mniejszej liczby problemów z zębami. Jeśli nie jesteś w stanie wprowadzić wszystkich tych produktów do swojej diety każdego dnia, wysokiej jakości multiwitamina może pomóc wypełnić wszelkie braki, których możesz brakować. Takie suplementy znajdziesz m.in. na stronie e-zikoapteka.pl, która zapewnia duży wybór suplementów. Może się nawet okazać, że zwiększenie liczby witamin i suplementów, które przyjmujesz każdego dnia, przynosi większe korzyści niż piękny uśmiech.

Dlaczego zdrowie jamy ustnej jest ważne dla kobiet?